Zdjęcia i tekst są w znacznej większości mojego autorstwa (jeżeli coś pochodzi z innego źródła zostało to wyraźnie zaznaczone). Nie kopiuj! Jeżeli chcesz wykorzystać treść lub zdjęcia zawarte na blogu- zapytaj!

niedziela, 26 stycznia 2014

Taki myk - tonik. Fitomed Tonik oczyszczający

Tonik? A po co to komu? Do czego to? Przez długi okres czasu nie potrafiłam zrozumieć fenomenu tego typu kosmetyków. Nie trafiały do mnie gadki o przywracaniu skórze odpowiedniego pH. Lubię produkty, które zapewniają efekty zauważalne gołym okiem. Należę do niedowiarków, którzy wszystko muszą mieć podane na tacy pod sam nos. Zawsze z chęcią łapałam płyny micelarne, nie zaszczycając toników spojrzeniem dłużej niż ułamek sekundy. Moje podejście w tej kwestii zmienił trochę tonik AA z serii Trądzik. Po świetnym wrażeniu, jakie zrobił żel do mycia twarzy Fitomed, postanowiłam, że zaszaleję i sprawdzę na własnej skórze tonik z tej serii. 

Nad opakowaniem produktu nie będę się rozwodzić. Prosta, przezroczysta butelka to nie jest coś, nad czym warto się dłużej zatrzymywać. 

Podobnie rzecz ma się z konsystencją. Bo jak tu opisywać wodę? Jest mokra :D.

Zatrzymam się za to trochę na... kolorze. Jeżeli pomyśleliście, że zbizikowałam do reszty i właśnie chcecie opuścić to miejsce, trzaskając z hukiem drzwiami, to radzę się chwilę wstrzymać. Zastrzeżenia do koloru mam z tego względu, że początkowo tak naprawdę ciężko było mi stwierdzić, czy ten produkt domywa. Gdy przetrę twarz wacikiem nasączonym przezroczystym płynem micelarnym, to wiem, że jeżeli będzie pomarańczowy, to znaczy, że coś zmył. Natomiast w tym przypadku wacik jest zabarwiony już na starcie. W ramach eksperymentu, dla sprawdzenia mocy czyszczącej "poprawiałam" innym specyfikiem do demakijażu. Test wypadł pomyślnie dla toniku, domywa dobrze. Buzia po jego zastosowaniu sprawia wrażenie czystej. Kosmetyk sprawia, że skóra dodatkowo jest taka "odtłuszczona" - uczucie przyjemne, choć na granicy ściągnięcia cery (w moim przypadku raczej nie sprawdziłoby się łączenie go z żelem z tej samej serii, który działał podobnie). Tonik nie zapewnia jakichś ekstra efektów specjalnych, nie zmienia diametralnie stanu cery.

Jego stosowanie uprzyjemnia zapach. W przeciwieństwie do żelu z tej serii, nie pachnie zielskiem. Czuć lekko ziołowy zapach, ale mi aromat tego produktu kojarzy się raczej z herbatą z cytryną, dość orzeźwiającą.

Fitomed zapunktował po raz kolejny. Szkoda, że kosmetyki tej firmy nie są zbyt dobrze dostępne. Tanie i dobre, oby więcej takich było na rynku.

Skład: Aqua, Salvia Officinalis Extract, Hamamelis Virginiana Leaf Extract, Melissa Officinalis Extract, Calendula Officinalis Extract, Panthenol, Glycerin, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Lactic Acid, Parfum, Phenoxyethanol (and) Ethylhexylglycerin.

Cena: ok. 10 zł/200 ml
Dostępność: apteki DOZ, we Wrocławiu także: sklep zielarsko - medyczny przy ul. Krupniczej, stoisko Maciejka na Hali Targowej
Ocena: 4-4,5/5

56 komentarzy:

  1. Może w końcu skuszę się na jakiś tonik, myślę także nad pierwszym zamówieniem dozie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Dozie można dostać ciekawe produkty, warto tam zajrzeć :)

      Usuń
  2. Nie znam tej firmy. W ogole tonik dla mnie to taki kosmetyk, ktory za duzo nie robi. Mam ochote wyprobowac jeden z Liren bo kazdy go chwali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wersja oczyszczająco-nawilżająca z Lirene jest świetna.
      Polecam :)

      Usuń
    2. musze sobie zapisac heehhe

      Usuń
  3. Kusi mnie by przetestować z tej serii żel i tonik właśnie... Znając moją "słabą silną wolę" już niedługo to nastąpi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam masło, nie wolę :). Jeżeli się zdecydujesz - daj znać o wrażeniach :)

      Usuń
  4. Mam ten tonik w zapasach, póki co widzę same pozytywne recenzje, więc mam nadzieję, że u mnie też się sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby :). Choć czasem bywa tak, że wiele osób wychwala coś pod niebiosa, a my koniecznie chcemy znaleźć złe strony "cudu" :D.

      Usuń
  5. Super, że się sprawdził, ja jeszcze nie miałam nic z tej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Swoje ulubione toniki już mam.
    I znalazłam je właśnie na drogeryjnej półce :)
    Z tej wyższej kusi mnie tonik z Pat&Rub.
    Czekam tylko na jakąś fajną promocję i upoluję go.
    Wraz z masłami do ciała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosmetyki P&R są niestety drogie... Ubolewam nad tym.,

      Usuń
  7. Ciekawy ten tonik z Fitomed , muszę go w końcu wypróbować bo nie jest drogi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nie czuję potrzeby inwestowania większych kwot w toniki :)

      Usuń
  8. Ja zakupiała ostatnio dwa kosmetyki z Fitomedu i póki co czekają w kolejce ale fakt z dostępnością jest bardzo kiepsko ja w ostatnim zamówieniu z DOZa wrzuciłam do koszyka szampon do włosów przetłuszczajacych się i zel do mycia twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem, jakie będą twoje wrażenia na ich temat. Daj znać, jak się przepchają w ogonku :)

      Usuń
  9. Mnie właśnie kusi ich żel do mycia twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ubolewam nad ich marną dostępnością, muszę zamówić w DOZ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dobry produkt powinien stać na półce w każdej drogerii, a tymczasem trzeba się nieźle nagłowić, żeby zdobyć kosmetyki tej marki.

      Usuń
  11. Bardzo lubię ten tonik, ale też miałam na początku wątpliwości dotyczące czystości twarzy, ten pomarańczowy wacik ;) Przy najbliższym użyciu też zrobię taki test, ale wydaje mi się, że przejdzie bez zarzutu.
    Mam już którąś butelkę z rzędu i jest niezawodny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdź koniecznie i daj znać, jak wypadnie twój test :)

      Usuń
  12. Ja też kiedyś nie uznawałam toników, ale od jakiegoś czasu na stałe zagościł tego typu produkt w mojej pielęgnacji. Z tej firmy miałam tonik nawilżający do cery suchej, pomimo tego iż mam mieszaną/trądzikową. Spisał się u mnie dobrze. Ogólnie lubię produkty tej firmy. Polecam tradycyjny krem nawilżający :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wypróbuję też ten do cery suchej. W takie mrozy moja cera się wścieka :D

      Usuń
  13. Ja używam takich bardziej złuszczających toników a i to od niedawna. Wcześniej jakoś nie przywiązywałam wagi do tego typu kosmetyków.
    Celna uwaga z tym kolorem, powinni robić przezroczysty i wszystko by było jasne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakiego złuszczającego toniku używasz?

      Usuń
  14. Mam na liście do spróbowania, po tym jak polubiłam żel i stał się moim ulubieńcem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie radziłabym łączyć żelu z tonikiem, podejrzewam, że ten duet mógłby już przesuszać.

      Usuń
  15. mam go na swojej chciejoliscie, ale zawsze cos jest przed nim do wyprobowania ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten stan, często znajduje się coś bardziej kuszącego :)

      Usuń
  16. Dawno nie kupowałam nic z Fitomedu, choć kiedyś bardzo lubiłam tę firmę. Może znowu dam jej szansę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może będzie to miłe "spotkanie po latach" :)

      Usuń
  17. nie próbowałam jeszcze kosmetyków tej firmy, ale coraz bardziej mnie kuszą :) może kiedy wykończę kosmetyki Pharmaceris skuszę się na zamówienie :)
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto spróbować :). Ja mam zamiar sprawdzić Pharmaceris, ta marka jest mi obca :)

      Usuń
  18. Używasz toniku zamiast micela i żelu do mycia twarzy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie :). Żel do mycia twarzy jest stałym elementem pielęgnacji, podobnie jak płyn do demakijażu oczu (najczęściej dwufazowy). Dodatkowo używam toniku albo micela. Jeżeli stosuję płyn micelarny to czasem odpuszczam sobie dwufazę i zmywam tym sepcyfikiem też oczy :).

      Usuń
  19. Muszę zdobyć ten tonik. Od jakiegoś czasu chodzi mi dość mocno po głowie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas przejść od myśli do czynów ;)

      Usuń
  20. Jeśli będe miała możliwość, chętnie zapoznam się z tym "odtłuszczaczem":) Bardzo lubię to uczucie, gdy twarz jest idealnie oczyszczona:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię to uczucie, ale czasem można przesadzić i zrobić sobie krzywdę :)

      Usuń
  21. Znam, lubię, mam już drugą butelkę. Mój zmysł estetyczny cierpi od etykiet Fitomedu, ale w butelkach do pielęgnacji cery tłustej (i jak dla mnie - mieszanej jak najbardziej też) kryją się prawdziwe skarby. Ten tonik stosuję głównie rano – zmywam nim nocne kremy. Uwielbiam jego delikatność i dobre działanie, żel też jest super! chociaż może masz rację, że stosowanie jednocześnie jednego i drugiego może powodować dyskomfort z powodu ściągniętej skóry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opakowania są paskudne... Najbardziej irytowała mnie ta etykietka żelu, która się nieestetycznie marszczyła.

      Usuń
  22. Ja zrezygnowałam z toników na rzecz wody różanej, którą uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam wodę z Dabur i nie chcę mieć już z nią do czynienia :).

      Usuń
  23. mam tonik do cery suchej i jestem bardzo zadowolona z jego działania. Fajnie, ze do cery tłustej także dobrze się sprawdza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ten dla sucharków też pewnie się szarpnę, może będę mogła go używać z żelem do cery tłustej :)

      Usuń
  24. ja jestem nadal w grupie niedowiarków, więc toników w kosmetyczce nie posiadam, ale może cza się przekonać ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wybrać jakiś tonik oczyszczający, może będą efekty. Bo do pachnących wód, które nawilżają, odżywiają i jeszcze głaszczą po głowie, to też nie jestem przekonana :)

      Usuń
  25. Mam tonik oraz inne kosmetyki z firmy Fitomed i serdecznie je polecam, bo są tanie, naturalne i doskonałej jakości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda tylko, że marnie z ich dostępnością :)

      Usuń
  26. nie miałam go jeszcze, ale jak wykończę wodę różaną to się na niego skuszę, bo obserwuję już od dłuższego czasu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sprawdzić :). Ja za wodą różaną średnio przepadam :)

      Usuń
  27. też muszę widzieć efekt, i chyba mnie przekonałaś !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze. Na pytania odpowiem pod notką, w której zostały zadane.
Miłej zabawy :)!

Wszelkich spamerów proszę o opuszczenie tej strony. Nie, nie obserwujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...